uppstoppat.se

Djur är ett gissel… å ena sidan finner jag dem lena, mjuka och härliga att gosa med, men å andra sidan tycker jag det är förskräckligt svårt att förhålla sig till varelser som man inte kan kommunicera med. När jag mot min vilja hamnar i situationer med djur och där även människor är närvarande går jag dock in i ett skådespel och pratar med ljus, gullig röst till djuret. Livet har lärt mig att så blir jag socialt accepterad och att det är så ett möte mellan människa och djur ska gå till. För att slippa detta bekymmer i mitt eget hem har jag skaffat mig ett par uppstoppade djur, då får jag det lena och mjuka, men slipper skådespelet då vänner kommer på besök. Och skulle jag trots allt framför mina vänner prata med mina uppstoppade djur, så är ju pratet precis vad det är – ett skådespel!

 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Nisse! Hoppas att Birger inte blir för avundsjuk. Han får kanske vara med nästa gång? Jag längtar tills vi skaffar en uppstoppad hund!

Puss!

2008-12-16 @ 20:41:22
URL: http://caveoframblings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0