hocky.se

Några kvällar i månaden har jag förmånen att vara med i ett gäng som träffas i en mörk källare och tittar på hockey, äter mat (som lustigt nog kallas för hockeymålet) och dricker öl. Mitt intresse för maten, ölen och samvaron är ett uns större än för själva hockeyn. Första perioden går fort, då får vi in första ölen och så kommer maten strax därpå. Andra perioden går också ganska fort, då kan jag hålla koncentrationen och är ofta med och kan jubla när LHC gör mål och sucka djupt om motspelarna skulle göra detsamma. Sista perioden sitter jag kvar och njuter av berusningens tillstånd och lyssnar på hur de andra i gänget pratar om dåliga domare, nya spelare, utvisningar och resonemang om hur bra LHC egentligen är. Och jag är bara tacksam över att få vara där. 

 

 

Min älskade och jag! Hans lyckliga uppsyn försvann ett par sekunder senare när domaren Nicklas Persson som är en jävla klåpare gled in på isen.... 


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jävla klåpare var ordet! Men ölen och maten visste var den satt!

Puss!

2008-11-21 @ 11:25:28
URL: http://caveoframblings.blogspot.com
Postat av: Polly Pållsson

Utan er support så skulle LHC gå under. Du vet väl att av varje öl ni dricker så går 5cl oavkortat till LHC:s damklack?

2008-11-22 @ 18:58:46
URL: http://runkaridag.blogg.se/
Postat av: pappa

Om det inte går så bra för LHC, så finns ju HV71 som man kan heja på och ta ett par öl.





kramar

2008-11-23 @ 11:12:05
Postat av: Anonym

Ohhh va ljuvligt! du e såååå värd dessa kvällar.

2008-11-27 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0