kärlek.se

Tillbaka till Linköping fylld av kärlek. Var gång jag under helgen mötte en nunnas blick mötte jag en blick full av kärlek, ibland var det så starkt att mina ögon fylldes av tårar. Ingen av nunnorna visste vem jag var, de visste ju bara vad jag var... en medmänniska. 

Under första föredraget sa en nunna att på en reträtt ska man be lite mer än vanligt, äta lite mer och sova lite mer. Allt detta har jag gjort. Under helgen har jag inte saknat något, inte att prata, inte att vara någon nära, inte TV, mobil, musik eller internet. Jag har umgåtts med mig själv och vissa stunder blickat mot ljuset som är den Gud jag tror på. Jag har lärt mig att be med rosenkrans, varit med om de mest mystiska katolska traditionerna och lärt mig massor om hur nunnorna blev nunnor och hur de lever sina liv.

Nu stundar en vecka med jobb, prat, musik, Tv, mobil och internet. Men än så länge kan jag fortfarande känna stillheten inom mig. 


Kommentarer
Postat av: Magda

Jag hittade till din blogg, men har du precis börjat eller är det jag som inte lyckas hitta fler inlägg?

Kram/Magda

2008-11-19 @ 20:49:37
URL: http://magdasmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0