krevera.se

På fredag bär det av till Birgittasystrarna i Vadstena för en smakprovshelg på klosterlivet. Inför en helg i tysthet, stillhet, bön och meditation känner jag mig innerligt tacksam och helt vettskrämd. Jag kan tänka mig att jag kommer krevera när jag inte får prata med människor runt omkring mig. Igår på Boston Tea Party pratades det om människor som levt på en öde ö och i filmen Cast away började Tom Hanks karaktär att prata med en boll. Undrar just om nunnorna i Vadstena har intresse för bollsport? Finns det nån boll i klostret för mig att prata med? Eller kommer jag göra Gud till min boll? Hoppas det.... 

 

 

 

Kanske att systrarna svarar i telefon i helgen, men inte jag!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Tänk, min älskade, att jag får äran att vara den förste att lämna en kommentar på din blogg! Snart ska vi alltså vara åtskilda en hel helg, utan minsta kontakt. Det blir en ny upplevelse. Men det kommer att bli toppen i Vadstena.



Puss!

2008-11-11 @ 11:53:04
URL: http://caveoframblings.blogspot.com
Postat av: Jackie Arklöv

Du känner väl till "stabilitas loci"? Känner verkligen Daniel till det? Eller har du redan rabies?

2008-11-11 @ 20:57:46
URL: http://gladidag.blogg.se/
Postat av: Mamma och Pappa

Detta klarar du, det vet vi. Du har ju provat på så mycket här i livet och överlevt, och du blir ännu en erfarenhet rikare.Har du inte Daniel hemma så är det väl lika bra eller hemskt att vara hos nunnorna som att vara hemma utan Daniel. Lycka till i Vadstena! Många kramar från mamma och pappa!

2008-11-13 @ 09:38:24
Postat av: Anna Carin Ahlander

Hej Emma !

Roligt att du bloggar med. Det är en rolig värld!

Häftig bild på Mobilnunnan.

Kram Anna carin

2008-11-17 @ 09:22:31
URL: http://acas65.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0