tranås.se

Många av mina minnen härstammar från Tranås. Underbara minnen!
Där har jag sytt några stygn i pannan efter en fadäs i simhallen som tioåring.
Som upp över öronen förälskad fjortonåring har jag stulit en stor Michael Jackson planch på Åhléns som stod i skylten.
I Tranås har jag köpt smink på Stures färghall som tillhandahöll färg för både läppar och husväggar.
Jag gick även gymnasiet på Holavedskolan, där min lärare i tyska hjälpte oss med läxorna om vi köpte saltlakrits för 5 kronor till honom.
Tranås! Som ett litet småländskt Paris! Tranås som i juletid smyckas upp till tänderna, som om det bara är där i hela världen det firas jul!
Nu för tiden återkommer jag till Tranås titt som tätt eftersom det ligger på vägen till mitt barndomshem. Inför ett av alla besök hos mina föräldrar stannade vi  till på ICA kvantum för att handla mat att njuta av under helgen. Jag passade på att besöka toaletten på ICA och till min förvåning hittade jag denna lilla skylt strax ovanför låsvredet på toalettdörren!

Kommentarer
Postat av: Dino Vercotti

Tranås - detta trolska paradis med fullservice-pizzerior och karaokebarer!

2010-03-09 @ 17:00:11
URL: http://caveoframblings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0